Głowice przegubowe
Głowice przegubu marki KIPP
Głowica przegubu, znana również jako łożysko przegubowe lub przegub, to mechaniczny element manipulacyjny do tworzenia elastycznego połączenia między dwiema częściami. Głowice przegubu umożliwiają ruchy wokół wielu osi i są wykorzystywane często w zastosowaniach budowy maszyn. Tam umożliwiają ruch, przenoszą siły i zapewniają elastyczność. Również w obszarach przemysłowych, jak robotyka, układy kierownicze pojazdów i systemy obsługi materiału elementy manipulacyjne są nieodzowne.
Ze względu na swoją konstrukcję elementy manipulacyjne umożliwiają precyzyjne przenoszenie ruchów i są dostępne w wielu wielkościach i wykonaniach. Ich wszechstronność umożliwia stosowane w szerokiej gamie zastosowań, od małych prowadzonych ręcznie urządzeń po duże maszyny przemysłowe. Ze względu na precyzyjne sterowanie i pozycjonowanie głowice przegubu mogą dokładnie kontrolować ruchy, co ma kluczowe znaczenie w wielu zastosowaniach.
Sposób działania głowic przegubu
Zastosowania w przemyśle
Rodzaje głowic przegubu
Standardy jakości i certyfikaty
Zalety głowic przegubu marki KIPP
Sposób działania głowic przegubu
Łożysko przegubowe składa się z obudowy głowicy przegubu i łożyska przegubowego, umożliwiającego ruch obrotowy o kilka osi. Dokładny sposób działania może się różnić w zależności od konkretnej konstrukcji i zastosowania, ale ogólnie głowice przegubu działają w poniższy sposób: głowica przegubu składa się z zewnętrznej obudowy, która często ma kształt kulisty. W obudowie głowicy przegubowej znajduje się ponadto jeden lub kilka otworów do zamocowania łożyska przegubowego. Jest ona skonstruowana w sposób pozwalający na stałe połączenie z częścią układu mechanicznego, podczas gdy łożysko przegubowe jest w niej zamontowane i umożliwia ruch.
Jedno łożysko przegubowe znajduje się we wnętrzu obudowy głowicy przegubu i umożliwia ruch obrotowy głowicy przegubu wokół kilku osi. Może mieć różne konstrukcje, jak na przykład łożysko kulkowe lub łożysko ślizgowe. Łożysko przegubowe jest często skonstruowane w sposób umożliwiający swobodny obrót wokół osi, przy jednoczesnej kompensacji obciążeń i sił, działających na głowicę przegubu.
Jeden gwint lub inny element mocujący łączy głowicę przegubu z układem mechanicznym. Umożliwia to poruszanie głowicy przegubu przy jednoczesnym bezpośrednim zamocowaniu na układzie.
Zastosowania w przemyśle
KIPP oferuje głowice przegubu od producenta, a tym samym bezpośrednie źródło nabywania oraz lepszą kontrolę jakości produktu. Nasze głowice przegubu są wykonywane z materiałów o wysokiej jakości, zapewniających wysoką trwałość, wytrzymałość na zużycie i długi okres użytkowania. Materiały są starannie wybierane, aby zapewnić niezawodną sprawność naszych produktów również w wymagających warunkach.
Wszechstronność części umożliwia wykorzystanie w szerokiej gamie zastosowań. Wśród obszarów użycia znajdują się poniższe gałęzie przemysłu:
- Przemysł motoryzacyjny: W produkcji samochodów elementy manipulacyjne są stosowane w układach kierowniczych, zawieszeniach i innych komponentach, aby umożliwić kierowanie i amortyzację.
- Budowa maszyn: Łożyska przegubowe są stosowane w różnych zastosowaniach budowy maszyn, na przykład w ramionach robot, przenośnikach taśmowych i mechanizmach połączeniowych.
- Lotnictwo i kosmonautyka: w technice lotniczej i kosmonautycznej stosowane są głowice w mechanizmach sterowania, składania i stelażach do lądowania, aby sterować ruchami i je przenosić.
- Przemysł ciężki: tutaj wykorzystywane są części w zastosowaniach takich jak dźwigi, przenośniki taśmowe i systemy podnoszenia do przemieszczania dużych ciężarów.
- Rolnictwo: głowice przegubu są stosowane w maszynach i urządzeniach rolniczych, jak ciągniki, kombajny zbożowe i przyczepy, umożliwiając ruchy i przenosząc siły.
- Technika medyczna: łożyska przegubowe wykorzystywane są w przyrządach chirurgicznych, urządzeniach medycznych i protezach.
- Produkcja elektroniki: w produkcji elektroniki stosowane są elementy manipulacyjne w systemach automatyzacji i robotach do wykonywania precyzyjnych ruchów podczas montażu elementów elektronicznych.
Rodzaje głowic przegubu
Asortyment obejmuje 19 różnych elementów manipulacyjnych w kategorii głowic przegubu. Oprócz łożyska przegubowego do wyboru są różne głowice przegubu z łożyskowaniem kulkowym lub łożyskowaniem ślizgowym.
Produkty wykonane są z poniższych materiałów:
- stal automatowa
- stal nierdzewna
- IGUMID
- stal
- stal ulepszona cieplnie
Oprócz wykonania i materiału produkty różnią się otworem mocującym i wielkością gwintu. Za pomocą funkcji filtrowania można wybrać odpowiednie wymagania.
Głowice przegubu z łożyskowaniem kulkowym
Głowice przegubu z łożyskowaniem kulkowym są specjalnym rodzajem elementów manipulacyjnych. Umożliwiają one płynny i precyzyjny ruch. Łożysko kulkowe umożliwia ruch obrotowy głowicy przegubu wokół różnych osi. Łożyskowanie kulkowe zapewnia płynny i niezawodny ruch. Zapewnia, że głowica przegubu obraca się swobodnie i precyzyjnie, bez dużego tarcia.
Zastosowanie części z łożyskami kulkowymi zapewnia większą precyzję i lepszą kontrolę ruchu w porównaniu z głowicami z innym rodzajem łożysk. Dzięki temu elementy manipulacyjne są w szczególności przystosowane do zastosowań wymagających dokładnego pozycjonowania i sterowania.
Jako Producent KIPP sprzedaje dwie wersje łożysk przegubowych z łożyskowaniem kulkowym. Istotna różnica polega na rodzaju gwintu.
- Głowica przegubu z łożyskowaniem kulkowym z gwintem wewnętrznym: W tym elemencie manipulacyjnym łożyskowanie kulkowe jest uszczelnione tarczami kryjącymi i nasmarowane długoterminowo. Wymiary przyłączeniowe odpowiadają normie DIN 648 szereg formy KJ.
- Głowica przegubu z łożyskowaniem kulkowym gwintu zewnętrznego: Głowica z gwintem zewnętrznym ma również łożyskowanie kulkowe smarowane długoterminowo, uszczelnione tarczami kryjącymi. Wymiary przyłączeniowe tego elementu manipulacyjnego odpowiadają normie DIN 648 szereg formy KA.
Głowice przegubu z łożyskowaniem ślizgowym
Głowice przegubu z łożyskowaniem ślizgowym to wariant, w którym łożyskowanie opiera się na elementach ślizgowych. Elementy ślizgowe wykonane często z materiałów takich jak brąz, tworzywo sztuczne lub inne surowce smarne, umożliwiają ruch głowicy przegubu z niewielkim tarciem wokół różnych osi.
W porównaniu z przegubami z łożyskowaniem kulkowym głowice z łożyskowaniem ślizgowym mają lepszą obciążalność. Lepiej sprawdzają się w zastosowaniach, gdzie występują wysokie obciążenia lub skrajne warunki otoczenia. Poprzez zastosowanie elementów ślizgowych głowice przegubu mają również lepsze tłumienie drgań, dzięki czemu w szczególności sprawdzają się w zastosowaniach, w których konieczne jest redukowanie wibracji.
Łożyskowania ślizgowe wymagają z reguły regularnego smarowania, aby zapewnić ruch o niewielkim tarciu i zminimalizować zużycie. Może to zostać jednak ograniczone przez stosowanie materiałów samosmarujących, umożliwiających dłuższe okresy konserwacji.
Głowice przegubu z łożyskowaniem ślizgowym i gwintem wewnętrznym
Głowice przegubu z gwintem wewnętrznym mają gwint we wnętrzu głowicy przegubu. Gwint wewnętrzny umożliwia bezpośrednie mocowanie na odpowiednim gwincie zewnętrznym lub śrubie. Znacznie ułatwia to montaż. Gwint wewnętrzny może być dostępny w różnych rozmiarach i wersjach, które spełniają wymagania różnych zastosowań.
KIPP ma w asortymencie siedem różnych elementów manipulacyjnych z łożyskowaniem ślizgowym i gwintem wewnętrznym:
Wg DIN ISO 12240-1:
- Ze stali, niewymagające konserwacji
- Ze stali nierdzewnej, niewymagające konserwacji
- Ze stali, możliwe smarowanie uzupełniające
- W wersji wąskiej, niewymagający konserwacji
Wg DIN ISO 12240-4:
Głowica przegubu z łożyskowaniem ślizgowym i gwintem zewnętrznym
Głowice przegubu z gwintem zewnętrznym mają gwint na zewnętrznej powierzchni głowicy przegubu. Umożliwia wkręcanie głowicy przegubu w odpowiednią nakrętkę, gwint wewnętrzny lub inne połączenie gwintowane. Części z gwintem zewnętrznym zapewniają dużą elastyczność i możliwość dostosowania, ponieważ można je łatwo przykręcać do istniejącego połączenia gwintowanego lub elementów mocujących.
Wybór produktu KIPP obejmuje poniższe wykonania:
wg DIN ISO 12240-1:
- Ze stali, niewymagające konserwacji
- Ze stali nierdzewnej, niewymagające konserwacji
- Ze stali, możliwe smarowanie uzupełniające
- W wersji wąskiej, niewymagający konserwacji
Wg DIN ISO 12240-4:
łożyska przegubowe
KIPP ma w asortymencie dwie wersje łożysk przegubowych. Panew łożyska obydwu łożysk ślizgowych wykonana jest ze stali nierdzewnej 1.4571, natomiast łożysko przegubowe ze stali nierdzewnej 1.4034.
Stal nierdzewna ma dużą trwałość i odporność na korozję. Jest higieniczne i odporne na temperaturę.
Łożyska przegubowe KIPP doskonale nadają się do zastosowań z obciążeniem dynamicznym pod wysokim ciśnieniem. Wersje rozróżnia się według szeregu wymiarowego.
Łożyska ślizgowe w szeregu wymiarowym E i K są dostępne w różnych wysokościach oraz z otworem mocującym. Obydwa szeregi wymiarowe są zgodne z normą DIN ISO 12240-1.
Standardy jakości i certyfikaty
Głowice przegubu KIPP wyróżniają się licznymi cechami jakości. Dzięki nim głowica przegubu KIPP jest doskonałym wyborem w budowie maszyn i urządzeń. Podczas produkcji firma KIPP zwraca uwagę na poniższe aspekty:
- Materiały wysokiej jakości: Do produkcji głowicy przegubu KIPP korzysta tylko z materiałów wysokiej jakości. Zapewnia to nie tylko długi okres użytkowania, lecz również wysoką trwałość i odporność na zużycie.
- Precyzyjna konstrukcja: nasze elementy manipulacyjne są projektowane i produkowane z najwyższą precyzją, aby zapewnić niezawodne przenoszenie ruchu i dokładność działania.
- Różnorodność: Dzięki szerokiej gamie różnych wersji, otworów mocujących i gwintów łożyska przegubowe KIPP zapewniają dużą wszechstronność. Dzięki temu głowice spełniają wymagania różnych zastosowań.
- Certyfikowana jakość: głowice przegubowe KIPP odpowiadają rygorystycznym standardom jakości i są często certyfikowane wg norm takich jak ISO 12240, aby zapewnić najwyższy poziom jakość i skuteczności.
Wybór głowic przegubu odpowiadających najwyższym standardom jakości i mających odpowiednie certyfikaty, ma kluczowe znaczenie dla powodzenia i bezpieczeństwa zastosowań w budowie maszyn i instalacji. W firmie KIPP rozumiemy kluczową rolę, jaką odgrywają standardy jakości i certyfikaty. Przywiązujemy najwyższą wagę do oferowania produktów odpowiadających tym normom.
Normy jakości i certyfikaty zapewniają, że nasze głowice przegubu przeszły rygorystyczne kontrole jakości. Zapewniają one niezawodność, trwałość i skuteczność produktów.
Ponadto standardy jakości i certyfikaty dają pewność, że nasze łożyska przegubowe zostały sprawdzone oraz zatwierdzone w odniesieniu do jakości materiałów, procesów produkcji, aspektów bezpieczeństwa i przystosowania do środowiska. Jest to szczególnie ważne w branżach, w których największy priorytet ma bezpieczeństwo i jakość.
Produkty KIPP są kontrolowane wg DIN ISO 12240. DIN ISO 12240-1 i DIN ISO 12240-4 są specyficznymi częściami serii norm DIN EN ISO 12240, które odnoszą się do głowic przegubu i łożysk przegubowych. Te normy określają wymagania dla głowic przegubu i zawierają metody kontroli określające skuteczność oraz niezawodność.
DIN ISO 12240-1 definiuje wymagania dla głowic przegubu z gwintem wewnętrznym, natomiast DIN ISO 12240-4 określa wymagania dla łożysk przegubowych z kołnierzem i głowicy przegubu z gwintem zewnętrznym.
Zalety głowic przegubu marki KIPP
Głowice przegubu KIPP zapewniają doskonałą jakość i niezawodność w różnych zastosowaniach w budowie maszyn i urządzeń. Ze względu na precyzyjną konstrukcję i produkcję zapewniają dokładne przenoszenie ruchu oraz wysoką skuteczność mechaniczną. Dzięki naszemu szerokiemu asortymentowi produktów klienci mogą wybrać optymalny produkt dla swoich konkretnych wymagań. Łożyska przegubowe KIPP są łatwe w montażu, co skraca czas i nakład pracy. Są one obciążalne i przystosowane do wymagających otoczeń.
Jeśli potrzebne są głowice przegubu, KIPP oferuje najwyższej klasy wybór produktów wysokiej jakości. Nasze elementy manipulacyjne wyróżniają się precyzyjną konstrukcją i niezawodnością. Oferujemy szeroką gamę wielkości, wersji i materiałów, aby sprostać różnorodnym wymaganiom w różnych zastosowaniach. W KIPP stawiamy na ciągłą innowację i inwestujemy w badania oraz rozwój, aby stale poprawiać wydajność naszych głowic przegubu.
Szukasz jakości, niezawodności i doskonałego serwisu? Wówczas głowice przegubu KIPP są odpowiednim wyborem do zastosowań!